Sundhedspolitik som en kortvarig kampagne Skal sundhedspolitik drives som kampagner, og skal et privat selskab sætte dagsordenen for dansk sundhedspolitik?

16. april 2007 blev Operation Life søsat af Dansk Selskab for Patientsikkerhed. Målet er i løbet af 18 måneder at redde 3.000 liv på de danske sygehuse. Projektet blev lanceret under stor mediebevågenhed i et veltilrettelagt amerikansk inspireret set up med testimoniums fra alle centrale interessenter i det danske sundhedsvæsen (1). Kampagnen finansieres bl.a. af Trygfonden med 16 mio. kr. Hertil kommer betydelige ressourcer, som regionerne skal bidrage med. Omfanget af disse ressourcer er ikke beregnet, eller hvad man alternativt...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement