Forbrugeren er den nye målgruppe Lægerne er ikke længere ene om at være medicinalindustriens ?darling?. Patienter, almindelige borgere og apotekerne har stigende interesse for firmaerne

Vejen til lægens receptblok går ikke længere kun via direkte markedsføring over lægen. Annoncering, brug af lægemiddelkonsulenter, direct mail, kursustilbud og sponsorering af efteruddannelse og andre aktiviteter for læger bruges fortsat. Men en række faktorer har de seneste år været med til at øge medicinalindustriens interesse for de aktører, der kan påvirke lægens valg af medicin: Pres fra stigende generisk konkurrence, parallelimport, skærpede tilskudsregler og myndighedskrav til lægernes ordinationer, rekommandationslister til de praktiserende læger, medicinlicitationer i EU-udbud, der sætter klare...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement