Utilfredse patienter inviteres til mægling med lægen Som det første sted i landet kan patienter på Gentofte Hospital, som er utilfredse med behandlingen fra en læge,  komme til samtale med lægen og en mægler, en såkaldt mediator

Uhensigtsmæssig kommunikation, en nedladende tone, krydsinformationer fra forskellige læger eller en aftale mellem læge og patient, som ikke bliver overholdt. Årsagerne til at skrive en klage kan være mange, når patienter opholder sig på danske sygehuse. På Gentofte Hospital har ledelsen siden december kørt et pilotprojekt sammen med Lægeforeningen, hvor patienter, der klager over en læge, kan komme til en mæglingssamtale med den pågældende læge og en mediator, som er en uvildig mægler. Formålet med tilbuddet er ifølge specialkonsulent Anne-Mette...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement